BALIK YEMEK ŞİŞMANLIK RİSKİNİ AZALTIYOR


BAZI BALIK TÜRLERİNDE BULUNAN OMEGA 3 YAĞ ASİTLERİ, ŞİŞMANLIĞA KARŞI ETKİLİ

İYİ BİR BALIK TÜKETİCİSİ OLUN RİSKİ AZALTIN, BİLDİĞİNİZ GİBİ ŞİŞMANLIK BİR ÇOK HASATALIĞIN TETİKLEYİCİSİ

Zayıflama Sırlarını öğrenmek isteyenler için çok faydalı bir yazı daha. Zayıflamak isteyenler balığı sakın ihmal etmeyin.

ABD'de yapılan bir araştırmaya göre, özellikle bazı balık türlerinde bolca bulunan omega-3 yağ asitlerinin tüketimi, gençlerde diyabet riskini (1. tip) net bir biçimde azaltıyor.

Özellikle gençleri etkileyen bu ensüline bağımlı diyabet türü, ensülin hormonu üreten pankreas hücrelerinin tahribine yol açıyor. Bu hastalık kontrol altında tutulabiliyor, ancak tedavi edilemiyor.

Araştırmalarını Journal of the American Medical Association dergisinin 26 Eylül sayısında yayımlayan hekimler, bu diyabet türünün nedeni henüz bilinmese de, genetik ve çevre faktörlerinin etken olabileceğii belirtiyorlar.

1994 ile 2006 arasında 1770 1. tip diyabet hastası çocuk üzerinde yapılan araştırmada, 6 yıldan fazla izlenen deneklerin, ensülin üreten pankreas hücrelerinin gelişimi, bir yaşından itibaren başlatılan omega-3 yağ asidi tüketimiyle bağlantılı şekilde gözlemlendi.

ABD'nin Coloroda Üniversitesinde yapılan araştırmanın sonunda veriler incelendiğinde, omega-3 yağ asidinin düzenli olarak tüketilmesi durumunda, genetik eğilimi bulunan çocuklarda, bu tür diyabetin gelişme riskinin yüzde 55 düşük olduğu görüldü. Bu yüzde 55 rakamı da çok ciddi bir rakam tabi ki.

Araştırmanın başında bulunan Dr Jill Norris, gençleri etkileyen bu diyabet türünün 10 gençten birinde görüldüğünü ve yetişkinleri özellikle 40 yaşından sonra etkileyen ve obezler ile fazla kilolularda daha sık görülen 2. tip diyabetten daha seyrek ortaya çıktığını belirtti.

BU KATEGORİDEKİ DİĞER YAZILAR