VİTAMİNLERİN FAYDALARI VE HANGİ VİTAMİN HANGİ BESİNLERDE BULUNUR ? CEVABI BU YAZIDA...

BU SAYFAYI BİLGİSAYARINIZIN SIK KULLANILANLAR LİSTESİNE EKLEYİN VE ARADA BİR BU SAYFAYI OKUYUN.

A VİTAMİNİ GÖZLERİ GÜÇLENDİRİYOR, BETAKAROTEN DE GÖZÜ KORUYOR.

http://memurdostu.blogspot.com sitesinden tüm ziyaretçilerine selamlar. 2007 ve 2006 yaz aylarında sitemiz yayınlarına yaz nedeniyle ara vermesine rağmen bu yıl yani 2008 yılı yaz aylarında yayınlarımıza ara vermeden sizleri bilgilendirmeye devam ediyoruz.

Bu yazıda hangi vitaminin vücuda ne faydası var ve o vitamin hangi besinlerde var bu konuda bilgiler vereceğim. Herkese bu sayfayı sık kullanılanlara eklemesini ve zaman zaman bu yazıya bakırak vitaminler hakkında bilgilerini tazelemesini öneriyorum. Bu sayfayı sık kullanılanlara eklemeden önce yazımızın başlığına bir kez tıklayın ve daha sonra bilgisayarınızın sık kullanılanlara ekleyin.

Araştırmacılar; vitamin takviyeleri yerine sağlıklı beslenmek, bu vitaminleri doğal yollardan almak ve egzersize ağırlık vermek gerektiği yönünde açıklamalar yaptı.

The Independent gazetesi de ‘A’dan Z’ye Vitaminler’ başlıklı haberinde, hangi vitamin ve mineralin hangi doğal besinlerde bulunduğunu ve vücutta ne gibi faydaları olduğunu yazdı, işte o yazıdan bilgiler.

A VİTAMİNİNİN VÜCUDA NE FAYDASI VAR VE HANGİ BESİNLERDE A VİTAMİNİ BULUNUR ?

Bağışıklığı, kemikleri, gözleri ve cildi güçlendirir. Karaciğer, balık, portakal, tereyağı, yeşil yapraklı sebzeler ve turunçgillerde bol miktarda bulunur.

B VİTAMİNİNİN VÜCUDA NE FAYDASI VAR VE HANGİ BESİNLERDE B VİTAMİNİ BULUNUR ?

Folik asitin de aralarında bulunduğu bu gruptaki suda çözülebilen vitaminler, beyni ve sinir sistemini korur. Karaciğer, balık, ıspanak, brokoli, bezelye ve portakalda bol miktarda bulunur.

C VİTAMİNİNİN VÜCUDA NE FAYDASI VAR VE HANGİ BESİNLERDE C VİTAMİNİ BULUNUR ?

Bağışıklığı güçlendirir, enfeksiyonlarla savaşır, damarları, diş etlerini korur, sperm sayısını artırır. Narenciye ve kivide bolca bulunur.

D VİTAMİNİNİN VÜCUDA NE FAYDASI VAR VE HANGİ BESİNLERDE D VİTAMİNİ BULUNUR :

Kalsiyumun vücut tarafından emilimini sağlayarak kemikleri ve dişleri güçlendirir, sinir sistemini sağlamlaştırır. Süt, yağlı balık ve yumurtada bulunur.

E VİTAMİNİNİN VÜCUDA NE FAYDASI VAR VE HANGİ BESİNLERDE E VİTAMİNİ BULUNUR ?

Organ, doku ve hücrelere zarar veren ’serbest radikallere’ karşı korur, kolon kanseri riskini düşürür. Fındık, ceviz, kepekli ekmek ve zeytinyağında bol miktarda bulunur.

KALSİYUM'UN VÜCUDA NE FAYDASI VAR VE HANGİ BESİNLERDE KALSİYUM BULUNUR ?

Kalsiyum kemik ve dişleri güçlendirir, kas kasılmasını düzenler, tansiyonu düşürür. Süt ve süt ürünleri, yeşil yapraklı sebzeler, soya, fındık, sardalya balığı ve ekmekte bulunur.

MAGNEZYUM'UN VÜCUDA NE FAYDASI VAR VE HANGİ BESİNLERDE MAGNEZYUM BULUNUR ?

Magnezyun tansiyonu düzenler, kemik sağlığını korur. Yeşil yapraklılar, avokado, balık ve kuru baklagillerde çoktur.

POTASYUM'UN VÜCUDA NE FAYDASI VAR VE HANGİ BESİNLERDE POTASYUM BULUNUR ?

Potasyum tansiyonu düşürür kalp ritmini düzenler. Kayısı, muz, narenciye, balık, yeşil sebzeler, süt, fındık ve patateste bolca bulunur.

SELENYUM'UN VÜCUDA NE FAYDASI VAR VE HANGİ BESİNLERDE SELENYUM BULUNUR ?

Selenyum antioksidan özelliği sayesinde hücreleri korur. Deniz ürünleri ve her türlü ette bol bulunur.

ÇİNKO'NUN VÜCUDA NE FAYDASI VAR VE HANGİ BESİNLERDE ÇİNKO BULUNUR ?

Çinko kasları güçlendirir, hücrelerin çoğalmasını hızlandırır. Et ve deniz ürünleri gibi besinlerde bol bulunur.

BETAKAROTEN'İN VÜCUDA NE FAYDASI VAR VE HANGİ BESİNLERDE BETAKAROTEN BULUNUR ?

Göz ve cildi korur. Koyu sarı, turuncu ve yeşil sebze ve meyvelerde bolca bulunur.

Evet belli başlı vitaminler ve faydalarını bu yazıda anlattık. Bu sayfayı bilgisayarınızın sık kullanılanlar listesine eklemenizi ısrarla öneriyoruz.

Sitemize yeni yazı 18 Ağustos 2008 Pazertesi günü konacaktır. (11 Ağustos 2008)

BU KATEGORİDEKİ DİĞER YAZILAR